1. Nutriční trenér:

Ne každý, kdo si udělá kurz nebo školu může hned být nutriční specialista a vytvářet dietu „přímo pro tebe“. Je hodně skvělých nutričních trenéru, kteří ti pomohou s redukcí váhy, ale poté se tu najde mnoho „trenéru“, kteří se pouze naučili určité fráze z kurzů a ty předávají dál a nezajímá je, jak komu tato metoda vyhovuje.

2. Metody hubnutí:

Je nespočet metod, rad a tipů, jak cvičit, jak se stravovat, aby tvá redukce váhy byla úspěšná. Každé lidské tělo je samo osobě specifické a reaguje na druhy diet rozdílně. Abychom dokázali správě určit, která z diet bude zrovna tobě vyhovovat, je nutné si první určit cíle a záměr svého hubnutí. Zde vám představím hrstku nejznámějších metod hubnutí a její plusy a mínusy.

a) Rychlé hubnutí:

tato metoda je nejnebezpečnější, ale i mezi lidmi nejpopulárnější. Kdo by přece nechtěl na poslední chvíli zhubnout co nejvíc do plavek na dovolenou? Proč je tato metoda tak nebezpečná? Pokud má být tato metoda úspěšná, tak je velmi peněžně a časově náročná. Zrádnost této diety se skrývá také ve strašáku všech lidí, co se snaží zhubnout a tím je „JOJO efekt“. Aby tato dieta byla úspěšná musíme vynaložit nespočet času a energie do cvičení a dodržovat velmi kvalitní stravu. Ve zkratce vyhýbat se cukru, ať už tomu se sladkého jídla, ale i omezit např. zeleninu s velkým obsahem cukru (rajčata, brambory) a hýbat se, alespoň dvě hodinky denně. Ani po skončení této diety a splnění svého milníku hubnutí, se nemůžete naplno vrátit do normálního stravování, hrozí totiž vysoké procento „jojo efektu“

b) Keto dieta:

Jako jeden s největších trendu dnešní doby je tzv. Keto dieta. Tato dieta funguje na bázi nahrazení cukru a tuků ve stravě za bílkoviny. Tato dieta je oblíbena, díky svým vysokým procentem úspěchů, ale ne vždy u ní lidé vydrží dlouhodobě, a ne všem vyhovuje, ať už z důvodu náročnosti tak z důvodu stereotypní stravy. U této diety se musíte vyhnout produktům, jako jsou například luštěniny, ovoce, obilné produkty, ale i slazené produkty.

c) Bodybuilding dieta:

Z mého pohledu je tato dieta nejkomplexnější, nejúspěšnější z dlouhodobého hlediska. K této dietě stačí šikovný nutriční trenér, který dokáže naplánovat dietu v podstatě na míru. Nevýhodou této diety je, ale najít šikovného nutričního trenéra, který se vám bude věnovat a v časových intervalech vám váš stav diety kontrolovat a popřípadě upravovat, abyste dosáhl cíleného úspěchu. Tuto dietu při špetce šikovnosti a času si dokážete nastavit i sám a časem upravovat, stačí jen vyhledat potřebné informace, jako jsou například: Kolik gramů bílkovin, cukrů, tuků, kJ zvolit k Vaší vaze na den + kolik těchto složek daná potravina má, a poté již stačí tyto informace naházet do kalkulaček volně dostupných na internetu a sestavit si jídelníček na míru. Další z potřebných složek k úspěchu v této dietě, je správné zvolení zátěže, cvičení a regenerace.

3. Stres:

Další z důležitých faktorů je stres. Stres je nežádoucí faktor jak již ve cvičení, tak u hubnutí. Stres a nezdravé jídlo jde od jak živa ruku v ruce. Není jednoduché se stresu zbavit. Lidi mají stres z práce, z životních situací, ale i z toho, že nevidí posun ve cvičení. V tento moment je jeden z nejtěžších v celé dietě. Tento moment hodně lidí zlomí. Dám ti pár tipů, jak se tohoto pocitu zbavit.

a) Meditace:

Je nespočet tipů meditací, které naleznete volně na internetu. Jednou z mých oblíbených, která mi osobně vždy pomůže spočívá v dýchacím cvičení. Při této meditaci si stačí lehnout na záda oprostit se od všech myšlenek, zavřít oči a poslouchat a zaměřit se na svůj dech.

b) Nebát se si dopřát svoje oblíbené jídlo:

Jednou za týden dva týdny není na škodu svému tělu dopřát i něco navíc. Pamatuj jedno jídlo tvoji dietu nespasí ani nezabije.

4. Pozitivní myšlení:

Základem každého úspěchu je mít čistou hlavu a věřit v sám sebe. Bude to zní možná jak z motivačního citátu, ale až si uvědomíš, že to děláš pro sebe, a ne pro ostatní začne tě cvičení a vše kolem bavit více.

Sebeláska není také na škodu, posune tě dál a bude tě motivovat k lepším výkonům. Jen si představ, jak máš vysněnou postavu, jaký to bude pocit.

5. Nevzdávej tréningy:

Jako hlavní chybu jsem vždy u svých svěřenců viděl vzdávání tréningu. Slova já už nemůžu, cvičil jsem již dost, dnes to nestíhám, nechce se mi příště si dám více.

1. když si myslíš, že již nemůžeš máš ještě 50 % sil. Zkus si jednou za čas tréning do vyčerpání, až ti bude zle nebo nebudeš schopen nic už odcvičit tzv. sáhnout si na své dno. V tuto chvíli pochopí člověk, kolik sil mu ještě zbývalo.

2. nestíhám nebo nechce se mi. Tuto větu nerad vidí žádný trenér. A pokud chceš docílit úspěchu, tak ani ty by si tuto větu měl nenávidět. Pamatuj každý trénink ať už je 20 min nebo hodinu a půl, je to pořád trénink, pohyb a to je to co tě utuží a posunu dál

Zdroje: wommenworking.com, Freepik

Podobné články

1 Komentářů

xxx

xxx

před 1 roky

Proč se vám nedaří hubnout? Protože žerete a nehýbete se!

Reply

Napište komentář

Články z dalších našich webů: