Ve skutečnosti módní diety nejsou tak neobvyklé - a existuje šance, že jste ji už někdy zkusili. Podle Clevelandské kliniky, módní diety jsou "plány prodávané jako nejlepší a nejrychlejší způsob hubnutí“. Mnoho dnešních populárních diet vyhovuje tomuto účtu, přestože posílají smíšené zprávy. Na jedné straně slibují, že budou zázračným řešením pro rychlé hubnutí. Na druhou stranu tvrdí, že jsou holistické a udržitelné přístupy.

Ale bez ohledu na to, jak odlišně se módní diety prodávají, existuje jedna věc, kterou mají všichni společnou je, že mohou vést k rychlému hubnutí, ale nakonec do značné míry selžou. Níže je trochu více o tom, proč módní diety nejsou ve skutečnosti zázračnými léky, které slibují - a proč byste se jim měli vyhýbat.

Důvod č. 1: Žádná módní dieta není skutečně nová nebo jedinečná

Každý, kdo věnuje pozornost oblíbeným dietám déle než několik let, si pravděpodobně všiml, že každá nová módní dieta je opravdu jen recyklovanou a přebalenou verzí staré diety - a přesto každá tvrdí, že je zvláštní a jedinečná.

Některé diety, například-jako dieta s F-faktorem, která v roce 2020 způsobila trochu kontroverze-se zaměřují na zvýšení množství vlákniny ve vaší stravě. (Web F-Factor diet ve skutečnosti uvádí, že je to „jediný program vytvořený dietologem pro hubnutí a optimální zdraví, který je založen na výživě bohaté na vlákninu.“) Obecně jde o rozumné rady, ale spousta dalších renomovaných zdravotnických organizací- jako americké ministerstvo zemědělství, americká diabetická asociace, americká srdeční asociace, lékařský institut a akademie výživy a dietetiky - také doporučují výživu bohatou na vlákninu.

Jiné plány stravování propagují jejich vlastní jedinečnost a házejí další diety pod autobus - navzdory sdílení podobných vlastností. Například Dukanova dieta (která byla nedávno podle US News a World Report označena za nejhorší dietu roku 2021) uznává, že „95 % lidí, kteří drží dietu, získá veškerou váhu zpět ... a další, když se vrátí ke svým starým stravovacím návykům ", podle webových stránek diety - ale dále říká, že Dukanova dieta konkrétně "přepracuje vaše stravovací návyky a pomůže vám trvale stabilizovat vaši váhu". Tato dieta je však podobná dietě South Beach, protože obě nabízejí dietní plán s nízkým obsahem sacharidů, který závisí na fázích.

Samozřejmě, to jsou jen dva příklady ze seznamu módních diet, které sdílejí podobnosti. Ukazuje se však, že většina módních diet se spoléhá na zahrnutí nebo vyloučení živin, konkrétní programové úvahy, které je třeba dodržovat, a tvrzení, že jejich program funguje lépe než ostatní - to vše je ve skutečnosti spojuje.

Důvod č. 2: Žádná živina není lepší než jiná

Když už mluvíme o živinách, další věc, kterou má mnoho módních diet společného, ​​je to, že znevažují některá jídla nebo živiny, zatímco jiné oslavují. Ve skutečnosti se většina diet zaměřuje - ať už negativně nebo pozitivně - na několik vybraných živin. Dietologové ale před tímto typem myšlení varují.

„Naše těla potřebují různé potraviny,“ říká Shana Minei Spence, MS, RDN, dietoložka se sídlem v New Yorku, časopisu Health. Vysvětluje, že různá jídla mají různé makroživiny (sacharidy, tuky a bílkoviny), vitamíny a minerály a právě tato rozmanitost nás udržuje zdravými. Sacharidy se rozkládají na glukózu, primární zdroj energie našeho těla, a často přicházejí s vlákninou, která udržuje náš trávicí systém ve správné činnosti. A "potřebujeme bílkoviny pro naše svaly a tuky pro ochranu orgánů a vstřebávání živin," říká Spence.

Většina dnešních módních diet využívá nízkosacharidový a vysoce proteinový přístup a vrhá stín na nízkotučné diety z minulých desetiletí. Ale ve skutečnosti důkazy ukazují, že dieta s nízkým obsahem sacharidů a vysokým obsahem bílkovin není při hubnutí účinnější než dieta s nízkým obsahem tuku. Přehled stávajících důkazů publikovaných v časopise Healthcare z roku 2018 zjistil, že omezení určitých makroživin není pro hubnutí dlouhodobě účinnější než jen jíst méně kalorií. Nízkotučné diety, nízkosacharidové diety a diety s vysokým obsahem bílkovin vedou k přibližně stejnému úbytku hmotnosti během 12 měsíců. Účastníci studie o těchto dietách také během roku s větší pravděpodobností vypadnou ze studie než ti, kteří drží dietu, která se soustředí pouze na méně kalorií, protože tyto restriktivní diety je mnohem těžší dodržovat.

Důvod č. 3: Módní diety často prodávají výrobky, což je červená vlajka

Mnoho, mnoho diet prodává občerstvení a hotová jídla, aby se přidaly k jejich stravovacím plánům-to zahrnuje, ale není omezeno na South Beach Diet, dietu F - Factor, Atkins a dokonce Whole 30. Zdá se to snadné a přístupné, ale jde o to: Každý, kdo vytváří módní dietu a prodává výrobky, také vydělává spoustu peněz. Americký trh s hubnutím má hodnotu 72 miliard dolarů, takže existuje skutečná finanční pobídka k vytváření módních diet, které prodávají knihy a produkty.

Na druhé straně rady založené na důkazech, jako je jíst více výživných potravin a méně zpracovaných, nevedou k masivnímu zisku-ale je to lepší cesta, pokud hledáte výsledky. V přehledu diety "Optavia pro zdraví", Cynthia Sass, RD, MPH zdůrazňuje, že množství zpracovaných potravin a občerstvení nabízených těmito dietami je problematické, protože brání lidem mít zdravější možnosti čerstvých potravin. „Výrobky ze zpracované stravy také obsahují běžné alergie,“ řekla s tím, že sója je běžný alergen nacházející se v těchto typech potravin. Dietní svačiny také obvykle používají intenzivní sladidla, jako je mnišské ovoce a stévie (které jsou asi 200krát sladší než skutečný cukr), a naopak mohou narušit regulaci chuti k jídlu nebo způsobit, že přírodní potraviny chutnají méně sladce, řekla.

Zatímco jsme na téma prodeje dietních produktů, je důležité podívat se také na marketing těchto produktů. Mnoho reklam a reklam ukazuje, že mladí, hubení (a často cis-genderoví a bílí) lidé jsou aktivní a těší se z těchto produktů, což naznačuje, že vám pomohou dosáhnout stejného vzhledu. Samozřejmě nebudou; tito lidé tak nevypadají, protože drží dietu, vypadají tak kvůli své genetice, svým okolnostem a řadě faktorů životního stylu. Sakra, možná vůbec nejsou na inzerované dietě.

Důvod č. 4: Velmi restriktivní diety přinášejí rychlé, ale neudržitelné výsledky

Hledejte na Instagramu #keto a najdete tisíce lidí, kteří tvrdí, že jim dieta pomohla během krátké doby zhubnout obrovské množství váhy. To je pravděpodobně pravda, neboť výzkum ukazuje, že lidé během prvních dvou týdnů na keto dietě (s vysokým obsahem tuků, s mírným obsahem bílkovin a velmi nízkým obsahem sacharidů) často ztratí až 5 kg. Dlouhodobá shoda je však extrémně obtížná a hubnutí se po těchto prvních týdnech zužuje. Totéž platí pro všechny omezující módní diety. "Diety vždy začínají jako vzrušující, protože lidé si myslí, že toto je odpověď pro ně," říká Spence. "Vzrušení rychle vyprchá, zvláště když si lidé uvědomí, jak málo mají 'dovoleno' jíst."

Existují důkazy, které to potvrzují. Metaanalýza 2020 publikovaná v The BMJ se zaměřila na 121 studií o hubnutí a zjistila, že drtivá většina lidí na jakékoli dietě na hubnutí obvykle po šesti měsících ztratí značné množství hmotnosti, ale většinu této hmotnosti získala zpět v příštích šesti měsících. . A i když je dodržování předpisů faktorem, není jediným. Studie z roku 2015 publikovaná v International Journal of Obesity vysvětluje, že vaše tělo ve skutečnosti odolává hubnutí tím, že spaluje méně kalorií, zvyšuje produkci ghrelinu (hormon, díky kterému máte hlad) a snižuje produkci leptinu (hormon, díky kterému se cítíte sytí).

Nakonec existuje tolik faktorů, které přispívají k vaší hmotnosti a zda je možné dlouhodobé hubnutí. Většina studií o hubnutí trvá 12 měsíců nebo méně, takže je těžké vědět, kolik lidí skutečně dokáže zhubnout a udržet si ji. Dalším konzistentním zjištěním výzkumu je, že udržitelnost diety je lepším prediktorem úspěchu než cokoli jiného - recenze z roku 2014 publikovaná v JAMA se zaměřila na 59 studií o hubnutí a dospěla k závěru, že nejúspěšnější dietou je jakákoli dieta, kterou se člověk může držet k dlouhodobému. U každého člověka to může vypadat jinak, ale udržitelná strava má několik věcí společných. Ve výše uvedené recenzi z roku 2018 ve zdravotnictví, autoři došli k jednoduchému závěru: „Zdravá strava je pestrá strava bohatá na ovoce, zeleninu, celozrnné produkty a vysoce kvalitní bílkoviny a chudá na přidaný cukr, rafinovaná zrna a vysoce zpracované potraviny,“ a dále lidé, kteří jedí tímto způsobem, snáze kontrolují svoji váhu.

Sečteno a podtrženo

Podívejte, žijeme ve světě posedlém dietami a váhou. Je přirozené chtít věřit, že příští módní dietou bude The One, i když v hloubi duše víte, že všechny nabízejí totéž. Místo toho, abyste se stali oběťmi dalšího plánu, který přichází, nezapomeňte, že věda o výživě už má jasno v tom, jak vypadá zdravá a udržitelná strava: spousta ovoce, zeleniny, celozrnných produktů, ořechů, semen a luštěnin a omezený přidaný cukr, nasycené tuky a zpracované potraviny. Vyhýbejte se módním dietám, které Vám neprospívají

Zdroje: health.com, Freepik

Podobné články

1 Komentářů

ofohdavoxove

ofohdavoxove

před 1 měsíce

http://slkjfdf.net/ - Cupohabeb <a href="http://slkjfdf.net/">Igohotuke</a> iuj.houb.flatify.cz.fbj.xg http://slkjfdf.net/

Reply

Napište komentář

Články z dalších našich webů: