Máte málo volného času a cvičení prostě nestíháte? Nevadí, existuje spousta jiných aktivit, které můžete běžně dělat a nestojí vás peníze ani čas navíc. Už jste slyšeli o NEAT? Tato zkratka (z anglického „non-exercise activity thermogenesis) udává množství energie spotřebované na naší běžnou fyzickou aktivitu. Většinu našeho času trávíme běžnými denními aktivitami, sport a cvičení nám zabírá pouze zhruba 2% času z celého týdne, a to i když cvičíme 2 až 3 týdně. Je tedy logické zaměřit se více na naše běžné aktivity a tento čas efektivně využít pro navýšení našeho kalorického výdeje. Zde je několik tipů, díky kterým můžete za jeden den spálit až o 500 kcal více:

Choďte po schodech

Už jste určitě slyšeli, že máte výtah vyměnit za schody, nejen že se vám spolehlivě zvýší tepová frekvence, zlepší fyzička, ale ještě si krásně protáhnete nohy. Choďte i po eskalátorech do metra nebo vybírejte nepohyblivé schody!

Stoupněte si!

Pokud máte sedavé zaměstnání, zkuste si na chvíli k počítači stoupnout. Už jen tím spálíte za hodinu o 70 kcal více oproti sezení. Jestliže vám to vaše činnost nedovolí, při sezení alespoň poklepávejte nohou nebo se různě vrťte, neklidné sezení vám oproti klidovému zajistí navíc až 40 kcal.  Nesedejte si tedy ani ve veřejné dopravě, během své cesty můžete třeba procvičovat svaly na vašich hýždích nebo svaly pánevního dna, aniž by si toho někdo všiml.

Uklízejte!

Choďte se smetím, dělejte domácí práce, vydrhněte vanu nebo vaše auto. Ušetříte za myčku, uděláte další pohyb navíc a vaše domácnost bude pěkně čistá.

Při telefonování choďte

Vzpomínáte na Pavla Vondrušku, jak ve filmu Marečku podejte mi pero chodí? Zahrajte si na něj při telefonování s vaším šéfem nebo kamarádkou, ujdete tak spoustu kroků, uvolníte stres a lépe se budete soustředit.

Jezděte MHD

Nechte své auto doma a vyražte na zastávku autobusu. Ušetříte tak nejen víc peněz, ale mnohdy i čas na ucpaných silnicích. Pokud úplně nechvátáte, vystupte třeba cestou do práce o zastávku dřív a zbytek dojděte pěšky. V létě můžete zkusit vyrazit do práce na kole, koloběžce nebo kus cesty třeba doběhnout.

Hrajte si s dětmi

Jste s malým dítětem na mateřské a nemáte hlídání? Hrajte si s dětmi aktivně, dělejte s nimi kotrmelce, zvedejte je do výšky. Vezměte je na hřiště nebo třeba jen na procházku. Co třeba nasadit brusle a projet se s kočárkem po parku?

Sledujte televizi aktivně!

Své oblíbené seriály nemusíte sledovat z gauče, ale třeba na orbitreku nebo stepperu, pokud jste unavení, vezměte si masážní válec a protáhněte se. Dobře se dá u televize také dřepovat.

Parkujte dále

Všimli jste si, že všichni při svých nákupech potřebují zaparkovat co nejblíže vchodu supermarketu? Zkuste zastavit naopak co nejdále, protože každý krok navíc se počítá!

Žvýkejte žvýkačky!

Ano, i žvýkání je pohyb, při kterém můžete spálit až 36 kcal. Kupte si žvýkačku bez cukru, pomůžete tím předcházet zubnímu kazu a žvýkáním před jídlem dokonce zaženete hlad a chuť na sladké!

 

Zdroj: heart.org, unsplash

Podobné články

2 Komentářů

ofonunezigg

ofonunezigg

před 2 měsíce

http://slkjfdf.net/ - Egpeaqci <a href="http://slkjfdf.net/">Iwsaufig</a> fkr.eblt.flatify.cz.stt.cl http://slkjfdf.net/

Reply
equxovolo

equxovolo

před 2 měsíce

http://slkjfdf.net/ - Eyokem <a href="http://slkjfdf.net/">Oqikevg</a> lpe.caup.flatify.cz.lol.pg http://slkjfdf.net/

Reply

Napište komentář

Články z dalších našich webů: