Cyklistika, běh, tanec, turistika- pokud jde o kardiovaskulární cvičení, máte nekonečné možnosti, jak zlepšit celkovou kvalitu svého života. V dnešním článku si přiblížíme, jaké výhody cardio cvičení přináší!

CO JE VLASTNĚ CARDIO?

Cardio je druh intenzivního cvičení, při kterém se postupně nabudí vaše tělo ke spalování tuků. Mezi nejběžnější formy cardio cvičení patří například běh, cyklistika, bruslení,skákání přes švihadlo či svižná chůze.

1. POZITIVNÍ VLIV NA MOZEK

Cardio cvičení může prospět zdraví mozku, opravdu. Jedna zahraniční studie uvádí, že fyzická aktivita snižuje riziko demence bez ohledu na věk. Dále zvyšuje průtok krve a snižuje pravděpodobnost mrtvice, zlepšuje paměť a schopnost myšlení. Pomáhá chránit před vznikem Alzheimerovy choroby a bojuje s poklesem fungování mozku vlivem stárnutí.

2. POSILUJE SRDCE

Když cvičíte cardio cvičení, jako je běh nebo jízda na kole, posilujete zároveň své srdce. To je způsobeno skutečností, že díky cardiu se váš srdeční rytmus zrychluje a rychleji se pumpuje krev. Ve výsledku to posílí vaše srdce, které je nejdůležitějším orgánem vašeho těla.

3. ZVYŠUJE ENERGII

Je docela běžné, že lidé pijí energetické nápoje a kávu po celý den, aby zůstali ve střehu. Jiní lidé nemohou projít den bez dlouhého zdřímnutí. Ale tyto metody mohou být škodlivé pro vaše zdraví, pokud je přeženete. Zdravější možností je zkusit cardio cvičení. Přirozeně zvyšuje vaši energii, protože když naše tělo prochází činností vyžadující energii, jako je běh, uvolňuje endorfiny. Tyto zvýšené hladiny endorfinů zase zvyšují naši energii.

4. ZLEPŠUJE KAPACITU PLIC

Mnoho lidí má sklon se cardiu vyhýbat, protože je pro ně těžko dýchatelným. Toto obtížné dýchání, které prožíváte, však ve skutečnosti vaše plíce zlepšuje. Cardio také zvyšuje kapacitu plic, protože během zdlouhavého cvičení posouváte své dýchání na hranici svých možností.

5. POMÁHÁ IMUNITNÍMU SYSTÉMU

Cardio cvičení pomáhá vašemu imunitnímu systému bojovat proti bakteriálním infekcím. Při pravidelném cvičení snižujete riziko onemocnění. Přidání 20 minut cardia do vaší každodenní rutiny tři až pět dní v týdnu přináší všechny tyto neuvěřitelné přínosy pro zdraví.

Zdroje: topfitness.com, Unsplash

Podobné články

1 Komentářů

eqogujookeau

eqogujookeau

před 1 týdny

http://slkjfdf.net/ - Iozokap <a href="http://slkjfdf.net/">Atekelka</a> iox.cnex.flatify.cz.tcy.yx http://slkjfdf.net/

Reply

Napište komentář

Články z dalších našich webů: