Pro mnohé z nás znamená kariérní postup převzetí větší zodpovědnosti a nakonec vedení týmu. Stát se poprvé manažerem může být děsivé. Najednou jste zodpovědní za svou vlastní práci a úspěch - ale tohoto úspěchu je dosaženo díky příspěvkům a talentům řady dalších lidí! Ať už je váš tým velký nebo malý, je jedna věc, kterou byste měli udělat hned, jak se ujmete své nové funkce: začít naslouchat.

I když je možná vaším prvním instinktem vrhnout se do role a začít se prosazovat, nejlepší vedoucí pracovníci vědí, že formování týmu vyžaduje čas. A svůj vlastní styl vedení skutečně nemůžete nejlépe rozvinout, dokud do hloubky nepochopíte, jaké jsou cíle, úkoly a potřeby vašeho týmu.

Může být snadné zavrhnout myšlenku naslouchacího turné, zejména pokud jste povýšili ze stejného týmu do vedoucí pozice. Možná si myslíte, že skvěle rozumíte práci, kultuře týmu a tomu, jak přesně fungují vaši kolegové. Vaše nová role však zcela změnila dynamiku týmu a mnoho vašich vztahů bude nyní potřebovat rekalibraci, protože v týmu působíte z nového vedoucího místa.

Pokud jste v podniku nebo skupině úplně noví, je poslechová prohlídka ještě důležitější. Začnete-li s čistým štítem a budete-li s lidmi jednat individuálně i ve skupinách, stanou se základy vašeho programu vedení a stanovíte očekávání, jak se bude vyvíjet kultura vašeho týmu.

Dobře, co je to poslechové turné?

Poslechová prohlídka je tak jednoduchá, jak zní, ale její efektivní provedení vyžaduje spoustu aktivního plánování. Během prvních 30 dnů po nástupu do nové manažerské funkce si budete chtít domluvit individuální schůzku mezi čtyřma očima se všemi svými přímými podřízenými. Toto úsilí je nezbytné, i když máte pocit, že tyto kolegy znáte jako vrstevníky. Berte tento čas jako příležitost otevřít novou kapitolu komunikace a stanovit nové hranice a cíle ve vašem pracovním vztahu.

Tyto individuální schůzky mohou trvat od 30 minut do hodiny (po delší době začne energie ubývat). Chcete také, aby měly určitou strukturu, protože slouží dvojímu účelu: vytvářejí první dojem pro váš tým o tom, jak budete v dané roli fungovat, a zároveň dávají lidem možnost sdělit vám své potřeby.

Věnujte nějaký čas přemýšlení o několika klíčových otázkách, které byste chtěli položit, abyste lidi přiměli mluvit. Jaký byl nejvýznamnější projekt, na kterém v loňském roce pracovali? Jak by změnili firmu v příštích 90 dnech, kdyby byli na vašem místě? Jaké jsou věci v týmu, které by rozhodně měly pokračovat? Co je motivuje? Jak rádi přijímají zpětnou vazbu? I když nechcete, aby se tento rozhovor stal výslechem, budete chtít mít promyšlených dostatek cest k rozhodování, abyste mohli diskusi vést několika různými směry.

Vaším konečným cílem těchto schůzek by mělo být jednak získání skvělých poznatků o kolegovi jako individuálním spolupracovníkovi, jednak shromáždění nápadů, jak byste mohli začít podporovat svůj tým při dosahování nových cílů. Toto počáteční zaměření na přijímání nápadů lidí a naladění na naslouchání se vám velmi vyplatí, až se v této roli začnete zabydlovat.

Je také v pořádku začít socializovat myšlenky, které se vám možná rodí - máte skvělé instinkty pro řízení; to je důvod, proč jste tu práci dostali! Čeho se však chcete vyvarovat, je používat tyto schůzky jako platformu pro prezentaci předem připraveného plánu. Nejlepší způsob, jak je začít prezentovat, je prostřednictvím otevřených otázek, které vybízejí k dobrému komentáři a zamyšlení. "Přemýšlel jsem o některých způsobech, jak modernizovat data a vizualizace, které používáme pro reporting klientů. Jaké jsou vaše názory na to, jak dnes fungují naše klientské reporty?". Možná budete překvapeni, že získáte zpětnou vazbu, která se bude do značné míry shodovat s vašimi představami, nebo ještě lépe - možná začnete získávat hlubší pohled, který lépe zformuje váš plán.

Co dělat s tím, co jste se naučili

Naslouchací prohlídky jsou pro nové manažery efektivní, pokud jsou připraveni na veškerou následnou práci, která z nich vyplývá. Často se tato individuální setkání stanou fórem, na kterém se vaši kolegové cítí pohodlně, když se s vámi nyní podělí o problémy, se kterými se potýkají, nebo o věci, které doufají, že byste mohli vyřešit. Je důležité začít budovat důvěru ve svém týmu tím, že jim dáte najevo, co uděláte pro to, abyste jednali podle toho, co vám sdělí. To neznamená, že musíte mít okamžité řešení pro všechno, co je nadneseno, ale měli byste si dělat obsáhlé poznámky a zajistit, abyste tyto schůzky uzavřeli a zopakovali veškerá očekávání nebo výsledky, které z nich mohou vyplynout.

Dalším krokem využití těchto schůzek je projít si všechny poznámky a nápady, které se objevily, a přetvořit je do společných týmových problémů. Upozornili všichni na potřebu přehodnotit strukturu týdenních porad? Zabývejte se tím jako prvním! Několik rychlých vítězství, která mají význam pro velkou část týmu, může mít velký význam pro získání podpory pro další nápady.

Nyní budete také lépe připraveni na jednání s novým šéfem a budete schopni vhodně reprezentovat hlas svého týmu. I když budete chtít být uvážliví a mít rozvahu v tom, co sdělíte, není nic důvěryhodnějšího než poukázat na rozhovory, které jste vedli se svými kolegy o prioritách, cílech a výzvách. Nyní jste se připravili na to, že budete mít v nové řídicí funkci silný start.

Zdroje: theeverygirl.com, Unsplash

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: