Po koučování tisíců žen a práci s úspěšnými vedoucími pracovnicemi ve společnostech z žebříčku Fortune 500 se ukázalo společné téma: ženy mají problém říci "ne" a stanovit hranice, aniž by se cítily provinile.

Ženy jsou přirozeně zaměřené na komunitu a většina z nich byla v dětství vedena k tomu, aby se zavděčily ostatním, takže se mohou cítit neuvěřitelně nepříjemně, když mají jasně vymezit hranice. Zde je pět věcí, které byste neměly tolerovat.

Neuctivé vyjadřování nebo chování
Pokud vás někdo shazuje a chová se k vám neuctivě, je na čase stanovit dané osobě jasné hranice. Jednoduše řekněte: "To není v pořádku. S lidmi, kteří se ke mně chovají tímto způsobem, netrávím čas." V takovém případě je třeba, abyste si uvědomili, že se ke mně chovají slušně. Pokud bude dotyčná osoba v takovém chování pokračovat, je třeba se zavázat k dodržení stanovené hranice tím, že takový vztah ukončíte.

Narušení integrity
Umět důvěřovat lidem je nesmírně důležité, a to jak v milostných vztazích, tak s kolegy v práci. Pokud někdo přijme závazek a pak ho poruší, promluvte si o tom, co se stalo. Pokud druhá osoba není ochotna převzít odpovědnost, je čas stanovit ještě jasnější hranice. Nedoporučuji pracovat nebo být ve vztahu s někým, kdo neustále porušuje vaši důvěru.

Fyzické, psychické nebo emocionální zneužívání
Pokud vás někdo fyzicky, psychicky nebo emocionálně zneužívá, je důležité vytvořit si velmi pevnou hranici a distancovat se od něj. Takové chování není zdravé a neměli byste si ho nechat líbit.

Chování maskované jako humor
Mnoho lidí maskuje kruté nebo nevhodné chování humorem a říká: "Vždyť jsem jenom žertoval."

Vypadá to, jako by si někdo dělal legraci. Není to vtipné, je to zraňující. Nedovolte druhým, aby svou hrubost zakrývali. Řekněte jim: "To nebylo vtipné, bylo to neuctivé a není to v pořádku."

Neustálé žádosti o plnění neprominentních úkolů v práci
Výzkum, který provedla doktorka Lise Vesterlundová, profesorka ekonomie na Pittsburské univerzitě, ukazuje, že ženy jsou častěji než muži žádány o plnění neprominentních úkolů v práci. A ženy také častěji na žádost řeknou ano.

Vesterlundův výzkum ukázal, že při zvažování, jak na žádost odpovědět, se 31 % žen obává, že budou vnímány jako někdo, kdo není nápomocný. Pro srovnání, takto se cítilo méně než 10 % mužů.

Řešení:

Příště, až vás někdo požádá o naplánování každoročního svátečního večírku již třetí rok po sobě, podělte se o tento výzkum a laskavě navrhněte, abyste jména všech lidí dali do misky a náhodně vybrali někoho z týmu, kdo se tohoto všedního úkolu ujme.

Další tipy, jak říkat "ne" bez pocitu viny, najdete zde:

Zdroje: womenworking.com, Unsplash.com

0 Komentářů

Napište komentář